onsdag 12 december 2007

"Hästpojken"

Om någon minns Göteborgsbandet "Bad Cash Quartet" så har det ju kommit rester av detta i form av den forne trummisen med alias "Jonas Game" och så även då sångaren Martin Elisson som tillsammans med den forne trummisen Lars "Poplars" Malmros från "Broder Daniel" bildar bandet "Hästpojken". På frågan var (i helvete) namnet kom ifrån svarar Martin så här:

"- Det är hämtat från en bok som heter just "Hästpojken". "-Den handlar om en tjej som blir förälskad i en häst. De ligger med varandra och hon får en hästpojke. Du vet, ett missfoster. Och den pojken - det är Lars och jag. Alltså, när jag föreslog Hästpojken tyckte Lars att det var ett kasst namn. Och då svarade jag att vi skulle skita i bandet. Och då gav han med sig."

Här följer en skakig livetillställning där man undrar vart det ska ta vägen på slutet. Låten handlar om att vara full som Shane MacGowen. Naturligtvis är det en rip-off från en eller ett par låtar jag inte kan säga vilka just nu förstås. "Jag känner mig trött och till och med lite full/ så jag tar mig för pannan/ men visst var det så att någon annan har gjort det här förr”. Man borde hata skiten, men jag har ju så svårt för att värja mig för trams ibland. Speciellt på ett dansgolv...


2 kommentarer:

Spaden sa...

muwahahaha:)
Snygg Rickenbackerbas. Fast sångaren har ju sällan haft ett rätt. Eh...fan jag vet inte. Det är väl OK om man är jävligt full. Och så är det ju lite kul. Men annars...stackars Shane...han får vara hooken i den annars totalt värdelösa texten med underhållande grötrim där...Liseberg...ahhhhhhhh:) Undrar om de har Shane nånsin. Mera sånt här:)

Spaden sa...

om de har "hört"...ska det vara...